Fitness roláda Vánek bez mouky, cukru a plná bílkovin

Na roládu budete potřebovat:
- 6 vajec

- dvě lžíce kakaa holandského typu
- dva nízkotučné tvarohy (0,5%)
- špetku soli
- sladidlo (stévie, med, sirup atp.)
Je to tuze jednoduché, výživově úplně ideální, a ještě si na tom pochutnáte. Celková doba přípravy je tak půl hodinky. :)


Jako první si oddělíme bílky od žloutků, ke žloutkům přidáme kakao a utřeme, do bílků dáme špetku soli a ušleháme tuhý sníh.

Ke směsi ze žloutků přidáme dvě lžičky fruktózového sladila nebo stévie, samozřejmě můžeme vynechat, nebo nahradit obyčejným cukrem (nevhodné), medem (který má vysoký GI) nebo třtinovým cukrem. Záleží na vás. Já jsem dala toto, které jse měla doma. 

Nyní vmícháme ušlehaný sníh do kakaové směsi a opatrně promícháme.

Nalejeme na plech vyložený pečícím papírem a pečeme při 175°C 10 - 15 minut. (Spíše těch 10)


Po upečení těsto sloupneme z pečícího papíru a ještě teplé zarolujeme, aby nám později nepopraskalo. (radši :D )

 


Připravíme si krém ze dvou tvarohů, do kterých přidáme tři lžičky sladila/stévie, opět lze nahradit vanilkovým cukrem, nebo vůbec cukr nedávat. Do krému lze vmíchat ještě vanilkový puding, aby krém více držel, takhle to bude jinak prostě tvaroh uvnitř piškotu, ale mě osobně vůbec nevadí, že roláda není nějaká pevná :)
Upečený "piškot" vychladlý rozvineme a namažeme krémem z tvarohu. Určitě lze ještě posypat kakaem, skořicí, přidat dovnitř banány, jahody nebo jiné ovoce, já si ovoce dám až navrch :)
Roládu opět svineme a máme hotovo! Protože nemám tolik místa v lednici, překrojila jsem ji napůl a dala vychladit a  proležet.
Roládu dozdobíme podle vlastní fantazie ovocem, čokoládou, burákovým máslem... fantazii se meze nekladou. Dobrou chuť :)

Komentáře

  1. Ahoj, chtěla bych se jen zeptat, je nutné ušlehat z bílků sníh? Nemám mixér. Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, určitě to nutné je. Zkus ručně metličkou. :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, děkuji!

Oblíbené příspěvky